wazmania

Google

الثلاثاء، يوليو ٢٤، ٢٠٠٧

أنا


بلغني أنك حبيتي
و بلغك أنى لسه بحبك
فمهمكيش
و سديتى ودانك بكلام حبه
و لخمتي عينيكى بصورته
و مليتي أيديكى بأيديه
فهمني و ضايقني و بكاني
عارفه لما تحسي إن قلبك بيصغر و يضيق
و نفسك بيقصر و يجرحك وجوده
عارفه
لما البكا مايبقاش متاح
و دموعك زى الفيضان لما يمنعه سد أسمه الكرامة
و الناس لا هي معاك ولا هي ضدك
صعبان عليها و مستهيفاك
حبي ليكى أصله كان زى الحديد
و كل ما النار أنتي بتزوديها
بياخد شكل جديد
لكنه ما يتقلبش أيداً نحاس
بيفضل أسمه حب
و أنتي لسه ما بيهمكيش
____________________
بلغني أنك في حضنه
و بلغك أنى أتمنيت يموت
ففرحتي بنفسك
و زينتي وشك بابتسامه
و ضمتيه جنبك زيادة
و نطقتى أسمه بدلع
فزلنى و خنقني و ألمنى
و عرفت
إنك ورا الحجاب
بتخبى سلك مسموم
و ما بين الشفا يف
علقم
و جوه أيديكى
شوك
و من عينيكى
بيطل الموت
و اللي يحبك
ملعون
ملعون أبوكى بنت كلب
ملعون أنا و ملعون اللي خلاني أحبك
قلبك كان معروض في سوق للعربجيه
إشتراه أبو أحلى عربيه
غبي أهبل جبان
مايهمكيش
السوق قانونه ثابت
و أنتي معروضة
و انا مش تاجر
أنا حتة شاعر
القمر عندى مابيلفش حوالين الأرض
و الزرع عندى مش لملى البطن
حتى انتى مش جراب للعيال
لكننا بنختار لا نكون بشر
لا نكون زيك حته أداه
_____________________
نفسى يبلغنى أنه بلغك انى كرهتك
و كرهت أسمك
نفسى يبلغك إن الفرق بينك و بين الضلمه عندى مش واضح
أنك طفيتى النور اللى جواكى و بقيتى كهف مليان زباله
إنك خسرتى إحساس كلمتين
بحبك
و عايزك
نفسى تفهمى
مش هيعرف و لو إستعان بوحى الأنبياء كلهم
أنه يقول كلمه زى اللى عجبوكى منى
مش هيعرف و لو أستخدم كل أساليب لمسك
أنه يلمسك اللمسه اللى اتمنتيها منى
مش هيعرف و لو غير جيناته كلها
انه يجيب منك عيال محبوبين زى عيالنا
نفسى يبلغك أنه بلغنى
أنه شبهى ساعات
لأنك فى النهايه هتعرفى انى عرفت
أنك أخدتى منى نسخه بايظه
ولا أقولك
عنك ما عرفتى
أصل اللى ماتوا جوانا مش انا و انتى
إنما انتى بس
انا هاعيش رغم عنك للأبد
جواكى
أنا اللى حسسك بقيمة رجليكى
مش بس تمشى عليهم
انما يحبهم أنا
انا اللى خلاكى تعرفى أزاى تمثلى الحب
لأنك مش هتحبى زى حبك ليه أنا
انا الهوا اللى حواليكى
أنا الأسم المجهول فى كل الأغانى
أنا الأولانى
أنا الأسم اللى مش هتديه لعيالك أبداً
انا اللى هتشوفينى من بعيد فتقلقى
أنا اللى صورتى هتتمنع من دخول بيتك
أنا اللى فرحك محضرتوش
انا اللى هتحاولى تخليه شبهى
أنا اللى هفضل هنا
و انتى اللى هتفضلى ولا حاجه من غيرى
صدقينى
سبب وجودك فى الدنيا كان علشان تتصورى جنبى
و سبب وجودى فى الدنيا
هيكون إنك تندمى على خروجك من الصورة
أوعدك
حسن فواز
9/7/2006

1 Comments:

At ٨:٤٨ م, Blogger noaa said...

جميله جدا س فى نفس الوقت قاسيه جداجدا

 

إرسال تعليق

<< Home